Kilka miesięcy temu dzieliliśmy się informacjami o wsparciu przez Systeo nowatorskiego programu zajęć programowania w przedszkolu. Koncepcja nauki programowania w przedszkolu ma na celu wprowadzenie dzieci w fascynujący świat technologii poprzez zabawę i eksperymentowanie. Najstarsze przedszkolaki mają dostęp do innowacyjnych narzędzi edukacyjnych, które pomogą im rozwijać logiczne myślenie, kreatywność oraz pomagają zrozumieć, jak działa otaczający je cyfrowy świat.
W marcu 2024 zaprzyjaźnione Społeczne Przedszkole Artystyczne w Katowicach, dla którego zasponsorowaliśmy owe pomoce do nauki programowania, gościła delegację władz kuratoryjnych, dyrektorów szkół oraz nauczycieli z Francji w ramach projektu „PEER2FORMATHS”.
Zapewne niewielu z Was wie, że umiejętności matematyczne polskich uczniów są znacząco wyższe niż kompetencje ich francuskich rówieśników, co wykazały międzynarodowe badania kompetencji matematycznych PISA. W związku z tym kuratorium w Tulon, zdecydowało o zorganizowaniu serii wizyt w polskich placówkach oświatowych na każdym poziomie kształcenia, aby poznać sekrety naszych nauczycieli. Możemy się pochwalić, że nasze pomoce naukowe pomogły w prezentacji zajęć z programowania.
Dodamy, że według naszych informatorów, dzieci uwielbiają lekcje kodowania, a różnorodność otrzymanych gier i robotów pozwala na urozmaicenie każdych kolejnych zajęć.
Inicjatywa ta nie tylko pozwala dzieciom na zdobycie nowych umiejętności, ale również otwiera przed nimi drzwi do przyszłości, w której technologia będzie odgrywać coraz większą rolę. Przedszkolaki mają szansę rozwijać się w kierunku cyfrowego świata, będąc gotowymi na wyzwania, jakie przynosi zaawansowana technologia. Cieszymy się, że przyczyniamy się do rozwoju naszych młodszych przyjaciół i liczymy, że w przyszłości wielu z nich zasili grono znakomitych, polskich developerów czy programistów.😊