Microsoft Teams - podsumowanie nowości | Październik 2023
Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym artykułem z cyklu „Co nowego w Microsoft Teams”. Przeczytaj, aby dowiedzieć się więcej o najnowszych aktualizacjach z października.
Co nowego? Październik 2023
Nowy Microsoft Teams
Nowa aplikacja Microsoft Teams jest teraz ogólnie dostępna dla systemów Windows i Mac, w tym dla klientów edukacyjnych. Microsoft rozpoczyna także wdrażanie nowych aplikacji Teams w publicznej wersji zapoznawczej dla naszej infrastruktury wirtualnych pulpitów (VDI) i klientów korzystających z chmury rządowej (GCC, GCC-H, DoD). Nowa aplikacja Teams została przebudowana od podstaw, aby zapewnić lepszą wydajność oraz lepszą niezawodność, bezpieczeństwo i zarządzanie IT. Rezultatem jest szybsza, prostsza, inteligentniejsza i bardziej elastyczna aplikacja, która działa nawet dwa razy szybciej i zużywa o 50% mniej pamięci. Poczyniono znaczny postęp od czasu uruchomienia nowych aplikacji Teams w publicznej wersji zapoznawczej. Nowa aplikacja Teams ma teraz pełną parzystość funkcji dla prawie wszystkich funkcji, w tym niestandardowych aplikacji biznesowych, aplikacji innych firm, pokojów podgrup, wideo 7x7, kolejek połączeń, połączeń PSTN, wyszukiwania kontekstowego w czatach i kanałach, przesyłania wiadomości w konwersacjach na kanałach , i więcej. W przyszłości nowe funkcje, a także ulepszenia istniejących funkcji będą dostępne wyłącznie w nowej aplikacji Teams. Aktualizacja do nowej aplikacji Teams jest szybka i bezproblemowa — nie jest wymagana żadna migracja. Jeśli korzystasz z Classic Teams, w nadchodzących miesiącach zostaniesz automatycznie uaktualniony do nowej wersji Teams. Za pomocą jednego kliknięcia możesz już dziś dokonać aktualizacji do nowej aplikacji Teams. Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji, przeczytaj, jak włączyć nową aplikację Teams w swojej organizacji i odwiedź nową mikrowitrynę Teams.
Aplikacja Meet w Microsoft Teams
Meet to aplikacja dostępna w nowej aplikacji Microsoft Teams, która centralizuje wszystkie wspólne czynności związane z przygotowaniem spotkań i nadrabianiem zaległości. Pomaga zwiększyć efektywność spotkań, upraszczając prace przygotowawcze i skracając czas spędzony na ponownym odwiedzaniu poprzednich spotkań. Aplikacja Meet zapewnia pojedynczy widok nadchodzących i ostatnich spotkań oraz umożliwia szybkie odkrywanie zawartości spotkań, takiej jak czaty, pliki, plany i udostępnione dokumenty.
Transkrypcja przetłumaczona na żywo
Teraz możesz przeglądać transkrypcje spotkań na żywo w preferowanym języku i wyświetlać przetłumaczony zapis z oryginalną transkrypcją jako odniesienie. Możesz wybierać spośród ponad 30 języków. Transkrypcja jest wyświetlana na panelu bocznym spotkania, co może sprawić, że spotkanie będzie bardziej produktywne i włączające. Ta funkcja jest dostępna w usłudze Teams Premium.
Wspólne notatki w aplikacji mobilnej Teams
Wspólne notatki umożliwiają uczestnikom spotkania współtworzenie planu spotkania, notatek i elementów działania oraz współpracę nad nim. Ponieważ notatki wspólne są komponentem Loop, są zawsze zsynchronizowane niezależnie od tego, w ilu miejscach znajdują. Zadania przydzielone we wspólnych notatkach są automatycznie synchronizowane z programami Microsoft To Do i Planner.
Rozmycie portretowe
Masz teraz dwie możliwości rozmycia tła podczas spotkań. Oprócz istniejącego rozmycia standardowego możesz także wybrać rozmycie portretowe. Rozmycie portretowe tworzy efekt głębi ostrości, z ostrzejszą ostrością na obiekcie i bardziej subtelnym rozmyciem tła.
"Ratusz" w Microsoft Teams
Organizatorzy mogą konfigurować i organizować wydarzenia na dużą skalę w całej organizacji, korzystając ze znanego środowiska aplikacji Teams, którego używasz do spotkań i seminariów internetowych. Funkcje ratusza obejmują nowy szablon, pojemność do 10 000 uczestników, 15 jednoczesnych wydarzeń w ramach jednego najemcy, obsługę eCDN stron trzecich, zielony pokój, zarządzanie tym, co widzą uczestnicy, moderowane pytania i odpowiedzi, wejście RTMP, napisy tłumaczone na żywo i wiele więcej. Zaawansowane funkcje ratusza obejmują dodatkową skalę do 20 000 uczestników z obsługą pytań i odpowiedzi, do 50 jednoczesnych wydarzeń u jednego najemcy, szcze informacje w czasie rzeczywistym, konfigurowalne szablony wiadomości e-mail, obsługę Microsoft eCDN i dodatkową obsługę językową dla napisów tłumaczonych na żywo i nie tylko . Zaawansowane funkcje wymagają licencji Teams Premium.
Zewnętrzny prezenter
Gdy organizatorzy dodają zewnętrznych prezenterów do webinaru lub ratusza, prezenterzy zewnętrzni otrzymują wiadomość e-mail zawierającą unikalny link umożliwiający dołączenie do wydarzenia. To unikalne łącze umożliwia zewnętrznemu prezenterowi automatyczne ominięcie lobby i dołączenie do ratusza bezpośrednio jako prezenter, usprawniając proces dla organizatorów i prezenterów zewnętrznych.
Nowe możliwości kanałów
Nowe możliwości kanałów ułatwiają skupienie się na kluczowych tematach, nawiązanie kontaktu z właściwymi interesariuszami i znalezienie konkretnych informacji, dzięki czemu Twój zespół może wspólnie osiągnąć więcej. Nowa funkcja obejmuje nowy widok konwersacji w kanałach, ulepszone pole tworzenia wiadomości, usprawnione okienko informacyjne, ulepszone wyszukiwanie w kanale i wiele więcej.
Dowiedz się więcej o nowych możliwościach kanałów w Microsoft Teams.
Aplikacja Kontakty w aplikacji Teams
Szybkie znalezienie osoby, z którą chcesz się skontaktować, jest niezbędne, aby zachować produktywność. Nowa aplikacja Kontakty w aplikacji Teams synchronizuje kontakty programu Outlook ze wszystkimi aplikacjami i urządzeniami Microsoft 365. Za pomocą kilku kliknięć możesz tworzyć, przeglądać i edytować kontakty. Następnie możesz je szybko sortować i filtrować, dzięki czemu łatwiej znajdziesz potrzebne Ci osoby, kiedy ich potrzebujesz.
Łącze umożliwiające zażądanie dołączenia nowych organizacji zewnętrznych do udostępnionego kanału
Administratorzy Microsoft Teams mogą teraz przechwytywać i przekierowywać żądania współpracy zewnętrznej w udostępnionych kanałach. Podczas próby dodania do kanału udostępnionego nowego członka zewnętrznego, który nie pochodzi z zatwierdzonej organizacji, dostępna będzie teraz możliwość złożenia wniosku o dodanie organizacji zewnętrznej. Aby to włączyć, administrator organizacji będzie musiał wcześniej skonfigurować wewnętrzną stronę pomocy lub formularz wniosku.
Teams Rooms and Devices - wybrane urządzenia
Cisco Room Bar Pro + Room Navigator
Cisco Room Bar Pro i Room Navigator mają teraz certyfikat dla Teams Rooms na Androidzie. Room Bar Pro to elastyczne urządzenie typu bar wideo do wysokiej jakości wideokonferencji i udostępniania treści w małych pokojach i przestrzeniach do spotkań, oferujące zaawansowaną sztuczną inteligencję w salach konferencyjnych, inteligencję kamery, dźwięk przestrzenny i udostępnianie bogatej zawartości. Posiada dalekosiężny system podwójnej kamery zapewniający niesamowite wideo, głośniki i mikrofony dostrojone pod kątem czystego dźwięku, doładowany silnik obliczeniowy i wszechstronne opcje łączności, a także intuicyjny kontroler dotykowy i inteligentne akcesoria. Room Navigator to jednostka stojąca na stole, która umożliwia łatwe sterowanie urządzeniami Cisco i udogodnieniami w pomieszczeniu.
Zestaw MAXHUB XCore
Zestaw MAXHUB XCore, certyfikowany dla Teams Rooms w systemie Windows, zawiera komputer Microsoft Teams Rooms oparty na systemie Windows oraz konsolę napędzaną potężnym procesorem Intel® 10-Core™ i3 12. generacji. Ta konfiguracja, obejmująca 10,1-calową konsolę o wysokiej rozdzielczości z czujnikiem ruchu, zapewnia intuicyjną obsługę Teams Rooms w pokojach z wyświetlaczem z przodu pokoju. Wdrożenie jest proste, ponieważ pojedynczy kabel MAXHUB USB-C umożliwia łatwe podłączenie zarówno do wyświetlacza w pomieszczeniu, jak i wszelkich istniejących urządzeń peryferyjnych USB, zapewniając ekonomiczne przejście ze scenariuszy BYOD do inteligentnych przestrzeni Microsoft Teams Rooms.
Szablon spotkania o kontrolowanej treści
Opierając się na szablonach spotkań, uruchomiony został gotowy szablon, którego można używać podczas spotkań z uczestnikami zewnętrznymi. Szablon spotkania o kontrolowanej zawartości ma wstępnie ustawione ustawienia domyślne opcji spotkania, aby zapewnić bardziej rygorystyczną kontrolę nad pomijaniem lobby, kto może prezentować, zezwalać na czat w lobby/spotkaniu i kto może nagrywać. Ta funkcja jest dostępna, jeśli organizator spotkania ma licencję Teams Premium. Administratorzy IT mogą skorzystać z tego gotowego szablonu lub utworzyć własne, niestandardowe szablony spotkań.
Wydłużone przechowywanie danych telemetrycznych w czasie rzeczywistym do 7 dni
Aby ułatwić administratorom rozwiązywanie problemów z jakością spotkań w centrum administracyjnym Teams, dane telemetryczne w czasie rzeczywistym dostępne podczas spotkania będą przechowywane przez dłuższy okres, do 7 dni po zakończeniu spotkania, jeśli masz licencję Teams Premium. Umożliwi to administratorom identyfikowanie i naprawianie problemów z jakością po zakończeniu spotkania przy użyciu szczegółowej telemetrii.
Uproszczenie dołączania do spotkania na urządzeniu mobilnym
Udoskonalona została funkcja dołączania do spotkania na urządzeniach mobilnych, ograniczając liczbę kroków niezbędnych do dołączenia do spotkania, zwłaszcza jeśli dołączasz do spotkania, które nie jest częścią Twojej organizacji. Jeśli dołączysz bez logowania, możesz teraz ustawić i/lub wyświetlić podgląd ustawień wideo i audio przed wejściem na spotkanie. Przydaje się to również, jeśli masz wiele kont, gdy trzeba przełączać konta w przypadku wielu spotkań.
Aplikacja Workflows
Workflows to nowo wydana aplikacja, która pomaga automatyzować powtarzalne zadania i integrować informacje w aplikacji Teams, Microsoft 365 i innych aplikacjach. Aplikacja konsoliduje istniejące aplikacje Power Automate i Workflows, zapewniając jeden ujednolicony sposób odkrywania, edytowania i zarządzania wszystkimi przepływami pracy.
Przepływy pracy w kanałach
Wprowadzono nowy punkt wejścia do konfigurowania przepływów pracy w ramach kanałów. Ta nowa opcja menu na liście kanałów umożliwia automatyczne publikowanie natychmiastowych alertów lub okresowych podsumowań informacji. Teraz znacznie łatwiej jest być na bieżąco z wydarzeniami w innych systemach, niezależnie od tego, czy zadanie jest spóźnione w Plannerze, czy dokonano nowego zgłoszenia w Formularzach, czy też zaszły zmiany w narzędziu innej firmy.
Aplikacje
Docebo
Aplikacja Docebo to nowa aplikacja dla Teams, która integruje LMS Docebo bezpośrednio z Teams, zapewniając płynną i organiczną naukę. Spersonalizowany pulpit szkoleniowy w aplikacji Teams umożliwia dostęp do kursów i treści, wspólne szkolenie i udostępnianie treści innym osobom, pozostając na bieżąco z pracą.
Simpatico
Aplikacja Simpatico oferuje bezpieczne i wygodne rozwiązanie poprawiające samopoczucie psychiczne w miejscu pracy. Platforma konwersacyjna oparta na sztucznej inteligencji umożliwia użytkownikom poufne angażowanie się w spersonalizowane rozmowy na temat ich zdrowia psychicznego. Mogą także uzyskać dostęp do narzędzi diagnostycznych, wskazówek i zasobów, które pomogą im zrozumieć i zarządzać swoim zdrowiem psychicznym. Anonimowe analizy i raporty dla organizacji, wraz z badaniami ryzyka psychologicznego i satysfakcji, zapewniają wgląd w zdrowie psychiczne pracowników organizacji oraz przydatne spostrzeżenia dotyczące interwencji i wsparcia.
Embark
Embark umożliwia personalizację wdrażania za pośrednictwem funkcji platformy Microsoft. Aplikacja pomaga zdalnym zespołom pracować wydajniej i efektywniej, wykorzystując moc sztucznej inteligencji. Ta aplikacja, obejmująca takie funkcje, jak spersonalizowane ścieżki edukacyjne i bot AI do wdrażania pracowników, pomaga liderom usprawnić procesy i umożliwia nowym pracownikom dołączanie do zespołów i szybsze osiągnięcie pełnej produktywności.
Ulubione kanały walkie-talkie
Możesz teraz przypiąć do 5 ulubionych kanałów na ekranie głównym walkie-talkie, umożliwiając Twojemu zespołowi szybkie przełączanie między tymi wstępnie wybranymi kanałami w celu słuchania przychodzących wiadomości lub inicjowania funkcji „Naciśnij i mów” ze współpracownikami. Pomaga to pracownikom pierwszej linii łatwo współpracować z wieloma działami, które mapują Twoje ulubione kanały w krótkofalówce i łatwo przełączać się między kanałami, aby skutecznie się komunikować.
Wybierz, kogo chcesz powiadomić podczas publikowania listy zadań
Teraz możesz wybrać, którzy pracownicy pierwszej linii powinni zostać powiadomieni o opublikowaniu lub cofnięciu publikacji listy zadań dla ich zespołu. Za każdym razem, gdy publikujesz lub cofasz publikację listy zadań, możesz wybrać, którzy członkowie zespołów odbierających powinni otrzymać powiadomienie w swoim kanale aktywności w aplikacji Teams. Możesz powiadomić wszystkich członków zespołu i właścicieli zespołu odbierającego, powiadomić tylko właścicieli zespołu lub nikogo. Ta aktualizacja pozwala usprawnić komunikację i informować pracowników pierwszej linii, minimalizując jednocześnie niepotrzebne powiadomienia.
Interfejsy API wykresów zatwierdzeń
Interfejsy API wykresów zatwierdzeń umożliwiają programistom tworzenie zatwierdzeń i zarządzanie nimi z poziomu dowolnej aplikacji. Ten zestaw interfejsów API umożliwia integrację zatwierdzeń z aplikacjami biznesowymi oraz automatyzację tworzenia i aktualizacji zatwierdzeń.
Dodano składnik Web Part kalendarza programu SharePoint w programie Viva Connections dla Edukacji
„Kalendarz Teams” jest teraz dostępny do osadzenia jako składnik WebPart w Viva Connections dla Edukacji i zapewnia bardziej szczegółowy widok harmonogramu. Dzięki niemu uczniowie mogą szybko uzyskać dostęp do wspólnych działań, takich jak dołączanie do spotkania, czat i odpowiedź. Składniki WebPart są aktualizowane w trakcie cyklu życia spotkania, a odpowiednie działania są wyróżniane. Na przykład: „Dołącz” jest wybierane tuż przed spotkaniem, a działania takie jak „Czat” są dostępne po jego zakończeniu. Kalendarz załadowany do webpartu zmieni się w zależności od scenariusza, kalendarz osobisty zostanie załadowany w kontekście indywidualnym/osobistym, a kalendarz grupowy zostanie załadowany w kontekście zajęć.