Co nowego w Microsoft Teams? 10 2024

Microsoft Teams  - podsumowanie nowości | Październik 2024

Przeczytaj artykuł z cyklu "Co nowego w Microsoft Teams?" i dowiedz się o nowościach jakie pojawiły się w aplikacji w październiku.

Łatwe zarządzanie zespołami i kanałami dzięki odświeżonemu widokowi zespołów i kanałów
Ten nowy widok strony umożliwia łatwy dostęp do zespołów i kanałów oraz zarządzanie nimi. Wystarczy kliknąć wielokropek u góry listy zespołów i wybrać „Twoje zespoły i kanały”. Ten nowy hub zawiera listę wszystkich zespołów, których jesteś członkiem, co pozwala na ich wydajne wyszukiwanie, selekcjonowanie i zarządzanie nimi. Tutaj możesz utworzyć nowy zespół, użyć wyszukiwania i filtrów, takich jak „zespoły, które posiadasz” lub „zespoły zarchiwizowane”, aby znaleźć to, czego potrzebujesz, odpowiedzieć na oczekujące zaproszenia do kanałów i wykorzystać kartę analityki, aby dowiedzieć się więcej o zaangażowaniu swoich zespołów. Po wybraniu zespołu możesz wyświetlić wszystkie powiązane z nim kanały i spersonalizować swoją przestrzeń roboczą, wybierając opcję wyświetlania tylko interesujących Cię kanałów w Teams.

Panel informacyjny szczegółów czatu
Teraz możesz łatwo uzyskać przegląd wszystkich kluczowych szczegółów czatu 1:1 i grupowego dzięki nowemu panelowi informacyjnemu. Wystarczy kliknąć przycisk „otwórz szczegóły czatu” znajdujący się w prawym górnym rogu aplikacji Teams obok listy uczestników, aby zobaczyć i uzyskać dostęp do ważnych informacji o czacie, w tym uczestników, udostępnionych plików, przypiętych wiadomości i opcji rozpoczęcia wyszukiwania w czacie. Dzięki panelowi informacyjnemu możesz teraz uzyskać dostęp do kluczowych informacji czatu, nie tracąc z oczu aktywności na czacie.

Powiadomienia o podsumowaniu w kanale aktywności Teams
Użytkownicy otrzymają powiadomienie w swoim kanale aktywności Teams, gdy inteligentne podsumowanie spotkania, na które zostali zaproszeni, będzie gotowe. Kliknięcie powiadomienia w kanale aktywności przeniesie użytkowników bezpośrednio do podsumowania.

Organizatorzy spotkań mogą zarządzać tym, kto może przyjmować uczestników z lobby
Ta funkcja pomaga organizatorom spotkań zachować bezpieczeństwo spotkań, kontrolując, kto może przyjmować uczestników z lobby. Na stronie Opcje spotkania organizatorzy mogą wybrać, czy zezwolić organizatorowi i współorganizatorowi na przyjmowanie uczestników, czy zezwolić organizatorom, współorganizatorom i prezenterom na przyjmowanie uczestników.

Izolacja głosu dla Teams na MacOS
Dzięki izolacji głosu możesz cieszyć się czystymi i nieprzerwanymi połączeniami lub spotkaniami, niezależnie od tego, gdzie jesteś. Izolacja głosu to oparta na sztucznej inteligencji zaawansowana funkcja tłumienia szumów, która eliminuje niechciane szumy tła, w tym inne głosy ludzkie. Technologia rozpoznaje profil Twojego głosu i zapewnia, że ​​przesyłany jest tylko Twój głos. Izolację głosu można włączyć dla połączeń i spotkań, co ułatwia pracę z dowolnego miejsca. Jest teraz dostępna na MacOS oprócz komputerów stacjonarnych z systemem Windows.

Zarządzaj komunikacją z uczestnikami spotkań typu Ratusze i Webinary w Teams
Organizatorzy i współorganizatorzy mogą teraz włączyć zewnętrzne platformy automatyzacji poczty e-mail, aby zarządzać komunikacją z wydarzeniami z uczestnikami spotkań typu Ratusze i Webinary oraz osobami zarejestrowanymi. Dzięki temu Twoja organizacja może usprawnić działania komunikacyjne i agregować dane ze wszystkich aspektów kampanii z poziomu wybranej głównej platformy automatyzacji poczty e-mail.

 

Głosowanie, filtrowanie, sortowanie i archiwizacja w Teams Q&A
Te ulepszenia w Teams Q&A mogą zwiększyć zaangażowanie w wydarzenia cyfrowe i sprawić, że Twoje spotkania miejskie, webinaria i sesje szkoleniowe będą bardziej interaktywne i zorganizowane. Dzięki Voting każdy uczestnik może głosować pozytywnie na ważne pytania, zapewniając, że znajdą się one na górze kanału Q&A. Zarówno uczestnicy, jak i organizatorzy mogą sortować pytania według głosów lub aktywności, co eskaluje bardziej istotne pytania, które otrzymują najwięcej aktywności/interakcji. Archiwizacja pozwala organizatorom przenosić starsze lub nieistotne pytania do osobnego kanału, dzięki czemu bieżące Q&A są skupione i wolne od bałaganu.

Webinaria Teams w GCCH
Webinaria Teams są teraz dostępne w środowisku Government Community Cloud High (GCCH), zapewniając bezpieczną i zgodną platformę do organizowania wirtualnych wydarzeń na dużą skalę.

Aktualizacja środowiska programistycznego Microsoft Mesh z próbką Mesh Pavilion
Przedstawiamy próbkę Mesh Pavilion, wszechstronne środowisko zaprojektowane specjalnie dla programistów do tworzenia i dostosowywania interaktywnych scenariuszy. Ta próbka zawiera różnorodne wstępnie zbudowane elementy. Upraszcza proces rozwoju, zapewniając gotowe do użycia zasoby i działania, umożliwiając programistom wydajne tworzenie angażujących i wydajnych środowisk.

 

Rozszerzony katalog awatarów
Ulepsz swoje tworzenie awatarów dzięki 51 nowym profesjonalnym elementom garderoby i 19 różnym opcjom fryzur, co pozwoli na większą ekspresję siebie i personalizację. Te aktualizacje pozwalają tworzyć awatary, które lepiej odzwierciedlają Twoją unikalną tożsamość i preferencje. Rozszerzone opcje są dostępne w katalogu dla wszystkich klientów Teams z włączonymi awatarami.

Aplikacja Queues dla Microsoft Teams
Nowa aplikacja Queues to rozwiązanie do wspólnej obsługi połączeń klientów natywnie w Teams. Członkowie kolejki połączeń mogą łatwo obsługiwać połączenia przychodzące bez opuszczania Teams, niezależnie od tego, czy połączenie jest wykonywane za pośrednictwem PSTN czy VOIP. Agenci i kierownicy mogą wykonywać połączenia wychodzące w imieniu kolejek połączeń lub automatycznej sekretarki, do których są przypisani; mogą również przeglądać statystyki kolejki połączeń, płynnie współpracując ze swoimi współpracownikami, wszystko w ramach przepływu pracy. Członkowie kolejki mogą łatwo włączać się i wyłączać w zależności od dostępności i potrzeb biznesowych.

Nadzorcy mogą monitorować swoje kolejki połączeń i automatyczne sekretarki w czasie rzeczywistym, generować raporty dotyczące wydajności kolejek i agentów oraz uzyskiwać dostęp do historycznych raportów. Konfiguracja kolejki połączeń i automatycznej sekretarki jest intuicyjnie zaprojektowana, z uprawnieniami delegowanymi przez administratora, które pozwalają potencjalnym klientom zarządzać członkami, a także ustawieniami kolejki połączeń i automatycznej sekretarki, wszystko w Teams.

Dodatkowe ciche kontrole coachingowe, takie jak monitorowanie, szeptanie, wtargnięcie i przejęcie, będą dostępne po GA. Aplikacja Queues dla Microsoft Teams wymaga licencji Teams Premium i jest teraz ogólnie dostępna.
 
Oznakowanie cyfrowe w Teams Rooms w systemie Windows
Administratorzy IT mogą teraz skonfigurować Teams Rooms w systemie Windows, aby wyświetlać dynamiczną, angażującą i istotną treść, którą użytkownicy mogą przeglądać na wyświetlaczu Teams Rooms z przodu pokoju, gdy urządzenie nie jest używane. Administratorzy mogą konfigurować ustawienia dla całego dzierżawcy i dla konkretnego pokoju z poziomu portalu Teams Rooms Pro Management. Obsługiwane są integracje z wybranymi zewnętrznymi dostawcami oznakowania cyfrowego i systemami zarządzania treścią, z początkowymi partnerami Appspace i XOGO. Ta funkcja jest dostępna w Teams Rooms Pro.

 
 
Zarządzaj oznakowaniem cyfrowym w portalu Teams Rooms Pro Management
Administratorzy IT mogą teraz używać Teams Rooms Pro Management do zarządzania oznakowaniem cyfrowym, konfigurowania ustawień urządzeń, ustawiania niestandardowych adresów URL jako źródeł i włączania zaufanych integracji zewnętrznych. Ta funkcja jest dostępna w Teams Rooms Pro.
 
Teams Rooms rozszerzyło spotkania międzyplatformowe za pośrednictwem dołączania SIP
Microsoft Teams Rooms w systemie Windows umożliwia teraz dołączanie do spotkań, takich jak Google Meet, Zoom, Cisco Webex, Amazon Chime, RingCentral i innych, z usług konferencyjnych obsługujących dołączania SIP (Session Initiation Protocol). Ta funkcjonalność tworzy płynne środowisko współpracy, które odzwierciedla natywny interfejs Teams i obsługuje takie funkcje, jak wideo 1080p, podwójny ekran, różne opcje układu, wejście HDMI i inne, w zależności od kontroli w trakcie spotkania na platformie innej firmy. Ta funkcja wymaga licencji Teams Rooms Pro i planu SIP od partnera CVI (obecnie ograniczonego do Pexip).
 
Ulepszone kontrole administracyjne dla Cloud IntelliFrame w Teams Rooms w systemie Windows
Administratorzy mogą teraz zastąpić domyślne ustawienia Cloud IntelliFrame i obsługiwać kamery, nawet jeśli nie znajdują się na liście obsługiwanych kamer. Ta funkcja jest dostępna w Teams Rooms Pro.
 
Ulepszony tryb współdzielonego wyświetlania z automatycznym wykrywaniem dźwięku w pomieszczeniu w pokoju BYOD
W przypadku najmniejszych pomieszczeń lub gdy nie ma dostępnych pokoi Teams, tryb współdzielonego wyświetlania w pokoju BYOD (Bring Your Own Device) jest automatycznie aktywowany po podłączeniu laptopa do urządzenia peryferyjnego audio w pomieszczeniu przez USB. Teams wykrywa urządzenie i zaleca dołączenie z dźwiękiem w pomieszczeniu na ekranie przed dołączeniem, usprawniając udostępnianie treści i ulepszając spotkania hybrydowe. Na urządzeniach już zidentyfikowanych przez Microsoft jako urządzenia współdzielone użytkownicy są płynnie przenoszeni do trybu dźwięku w pomieszczeniu i współdzielonego wyświetlania.
 
Automatyczne ustawianie obecności w miejscu pracy w pokoju BYOD
Udostępnianie lokalizacji pracy ułatwia kontakt ze współpracownikami, którzy są w biurze. Teraz, gdy łączysz się z urządzeniami peryferyjnymi w pokoju BYOD, Twoja obecność w miejscu pracy zostanie automatycznie ustawiona na „W biurze” (jeśli Ty i Twój administrator wyraziliście na to zgodę). Ta funkcja obsługuje inteligentne rozwiązania rezerwacyjne, które wkrótce się pojawią.
 
Grupowanie listy uczestników w pokojach BYOD w Teams
Teams będzie teraz automatycznie umieszczać Cię jako „uczestnika w pokoju” na liście spotkań, gdy dołączysz do spotkania w Teams ze swoim laptopem w pokoju BYOD. Grupowanie uczestników w pokoju umożliwia indywidualną identyfikację i funkcje wywiadu spotkania. Teraz w publicznej wersji zapoznawczej z ogólną dostępnością w dalszej części roku.
 
Urządzenia certyfikowane dla Teams
Znajdź certyfikowane dla Teams urządzenia dla wszystkich typów przestrzeni i zastosowań na aka.ms/teamsdevices.
 
MeetUp 2 dla Teams Rooms w systemie Windows (z Lenovo Core)
Nowo certyfikowana dla Teams, Logitech MeetUp 2 to kamera konferencyjna USB typu „wszystko w jednym” zaprojektowana do spotkań w małych pomieszczeniach. Oferuje prostą konfigurację, wybór funkcji audio i wideo z obsługą AI oraz łatwe zarządzanie wdrożeniami opartymi na USB z komputerem lub w trybie BYOD. MeetUp 2 może działać w trybie USB z komputerem w pomieszczeniu lub po podłączeniu do laptopa w trybie BYOD. Łatwo ją skonfigurować w małych przestrzeniach dzięki wielu opcjom montażu, czystemu okablowaniu i ręcznej osłonie prywatności.
Czas pracy i czas ciszy w Teams 2 dla Teams
Odpocznij, zregeneruj siły i zmniejsz stres dzięki Czasowi pracy i Czasowi ciszy w Teams. Otrzymywanie powiadomień poza godzinami pracy wprowadza niepotrzebne obciążenie dla pracowników FLW i ich administratorów oraz utrudnia osiągnięcie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym.
  • Czas pracy łączy status obecności z dostępem do Teams, chroniąc cenny czas pracowników poza pracą. Administratorzy organizacji mogą ustawić aplikację Teams tak, aby była aktywna tylko wtedy, gdy pracownicy są zalogowani, a także wyświetlała ekran ostrzegawczy lub była wyciszona i niedostępna, gdy są zalogowani.
  • Czas ciszy pozwala administratorom upewnić się, że pracownicy mają możliwość wyciszenia się po godzinach pracy i poza godzinami pracy bez obaw. Administratorzy mogą ustawić Czas ciszy, aby ograniczyć powiadomienia pop-up, usunąć odznaki powiadomień z ikony aplikacji Teams i wskazać, że powiadomienia o konwersacjach są wyciszone w godzinach, gdy pracownicy są poza godzinami pracy. Jeśli jest to dozwolone, można ustawić, aby zezwolić na dostęp do niezbędnej komunikacji, gdy Teams jest otwarty poza godzinami pracy.
 
Przeprojektowanie zarządzanego ekranu głównego
Zarządzany ekran główny (MHS) to aplikacja używana na urządzeniach dedykowanych Android Enterprise zarejestrowanych w usłudze Intune oraz w pełni zarządzanych urządzeniach powiązanych z użytkownikami. Oferuje ona administratorom możliwość dostosowywania i kontrolowania doświadczeń użytkowników na zarejestrowanych urządzeniach. Ta aktualizacja aplikacji MHS zapewnia bardziej usprawnione środowisko użytkownika i bardziej solidne wsparcie dla organizacji. Jednym z kluczowych dodatków jest konfigurowalny pasek nawigacyjny u góry strony, który umożliwia łatwiejszą nawigację i szybki dostęp do informacji identyfikujących urządzenie. Ten pasek nawigacyjny umożliwia administratorom konfigurowanie różnych opcji wyświetlania informacji i ustawianie formatów wyświetlania na podstawie statusu logowania. Ta dodatkowa elastyczność zapewnia wyraźną identyfikację urządzenia i użytkownika oraz upraszcza kontrolę i zarządzanie urządzeniem. Dodaliśmy również kilka innych nowych funkcji do MHS, które są dostępne tylko w ramach tej najnowszej aktualizacji
 

Źródło: https://techcommunity.microsoft.com/t5/microsoft-teams-blog/what-s-new-in-microsoft-teams-october-2024/ba-p/4279431