Co nowego w Microsoft Teams 04 2025

Microsoft Teams  - podsumowanie nowości | Kwiecień 2025

Witaj w kwietniowym wydaniu „Co nowego w Teams”. W zeszłym miesiącu podzieliliśmy się mnóstwem wiadomości o funkcjach Teams ogłoszonych na konferencji Enterprise Connect. Niektóre z nich, które wyróżniono w marcu, nie były jeszcze ogólnie dostępne, ale teraz są. Jest też kilka zupełnie nowych funkcji do sprawdzenia, takich jak ulepszona nawigacja OneDrive i możliwość edycji nazwy wyświetlanej na spotkaniach. Zapoznaj się z pełną listą poniżej.

Ulepszona nawigacja OneDrive w Teams

Użytkownicy mogą teraz bezproblemowo powrócić do dokładnego miejsca, w którym skończyli w aplikacji OneDrive, podczas nawigacji w Teams. Ta funkcja poprawia komfort użytkowania, zapisując ostatnią lokalizację w celu łatwego pobierania treści, zapewniając ciągłość i skracając czas spędzony na wyszukiwaniu plików lub informacji. Dzięki automatycznemu wyświetlaniu ostatniego znanego stanu po powrocie OneDrive zapewnia bardziej wydajną nawigację i dostęp do treści w kliencie komputerowym Teams, znacznie zwiększając produktywność i współpracę.

Niestandardowa lokalizacja pobierania plików dla komputerów Mac

Użytkownicy komputerów Mac mają teraz większą kontrolę nad procesem zarządzania plikami i mogą dostosować lokalizację pobierania plików podczas zapisywania plików udostępnianych na czacie lub kanale Teams. Spersonalizuj proces pobierania plików, zmniejszając potrzebę przenoszenia plików po pobraniu. Aby rozpocząć, przejdź do Ustawień i wybierz Pliki. Stamtąd możesz wybrać domyślną lokalizację plików do pobrania i włączyć/wyłączyć opcję, aby zawsze pytać, gdzie zapisać pobrany plik.

Ulepszone łącza Microsoft Lists w wiadomościach Teams

Łącza do list, elementów listy i formularzy list w Teams będą się automatycznie rozwijać, aby zapewnić większą widoczność, ułatwiając lokalizowanie i uzyskiwanie dostępu do tych łączy zarówno w wiadomościach Teams, jak i na karcie „Udostępnione” czatów. Ponadto łącza zawierają szczegóły, takie jak tytuł i ścieżka, pomagając użytkownikom identyfikować określone typy łączy List i łatwo znajdować istotne informacje.

Przekazuj wiadomości za pomocą kart aplikacji

Możesz teraz przekazywać wiadomości zawierające karty aplikacji w czatach i kanałach. Wcześniej przekazywanie kart aplikacji było ograniczone, ale teraz możesz po prostu przejść do menu „więcej działań” dowolnej wiadomości zawierającej kartę aplikacji i wybrać „Przekaż dalej”.

Filtr wzmianek o tagach w Aktywności

Aby wyświetlić wszystkie wzmianki o tagach, wybierz filtr wzmianek o tagach w swoim kanale aktywności. Filtr „@Wzmianki” pozwala szybko nadrobić zaległości w osobistych wzmiankach, podczas gdy filtr „Wzmianki o tagach” pomaga nadrobić zaległości w wzmiankach o tagach, w których bierzesz udział.

Zwiększona strefa zrzutu dla czatów podczas przesyłania plików

Strefa zrzutu na czacie jest teraz większa, co ułatwia łatwe udostępnianie plików lokalnych. Ta aktualizacja wkrótce zostanie dodana również do kanałów.


Administratorzy IT mogą przesyłać wiele motywów na spotkania firmowe [Premium]

Wizualny branding jest niezbędny do tworzenia niezapomnianych wrażeń. Niezależnie od tego, czy jest to profesjonalne spotkanie z klientem, spotkanie wewnętrzne czy świąteczne wydarzenie sezonowe, odpowiedni motyw nadaje ton i wzmacnia obecność Twojej marki. Teraz administratorzy IT mogą tworzyć i przesyłać do pięciu motywów marki do polityki dostosowywania w centrum administracyjnym Teams. Organizatorzy spotkań, którym przypisano tę politykę, będą mogli wybierać spośród różnych opcji motywu marki podczas planowania spotkań, oferując elastyczność dostosowywania motywu marki na każdą okazję. Ta możliwość jest dostępna w ramach licencji Teams Premium.

Administratorzy mogą wyłączyć możliwość wysyłania wiadomości na czacie spotkania przed i po spotkaniu

Rozszerzono istniejącą kontrolę „Czat spotkania” w centrum administracyjnym Teams, aby administratorzy mogli kontrolować, kto może wysyłać wiadomości w trakcie i po spotkaniach. Administratorzy mogą wybrać wartość „Tylko na spotkaniu”, aby wyłączyć uczestnikom możliwość wysyłania wiadomości na czacie spotkania przed lub po spotkaniu, w przypadku spotkań organizowanych przez określonych użytkowników w ich dzierżawie.

Spotkania moderowane barierami informacyjnymi

Dzięki tej funkcji organizacje z politykami barier informacyjnych mogą teraz organizować spotkania z uczestnikami, którzy mają sprzeczne polityki, w obecności zatwierdzonego moderatora. Uczestnicy spotkania pozostaną w lobby, dopóki moderator nie dołączy, chyba że moderator określi możliwość ominięcia lobby. Ta funkcja jest idealna dla regulowanych branż, zapewniając zgodność, a jednocześnie ułatwiając niezbędną komunikację.

Edytuj nazwę wyświetlaną na spotkaniach

Uczestnicy spotkań w Teams będą mogli edytować swoją nazwę wyświetlaną, co zapewni im większą elastyczność w obecności na spotkaniu, niezależnie od nazwy wyświetlanej ustawionej przez dzierżawcę. Użytkownicy mogą dokonać tej zmiany podczas spotkania, a zmiana ta będzie obowiązywać tylko przez cały czas trwania spotkania.

Powiadomienie, że inteligentne podsumowanie jest gotowe na połączenia z czatu i spotkania „Spotkaj się teraz”

Powiadomienia o inteligentnym podsumowaniu połączeń z czatu i spotkań „Spotkaj się teraz” są teraz dostępne. Otrzymasz powiadomienie w kanale aktywności Teams i na banerze, gdy inteligentne podsumowanie spotkania będzie gotowe. Kliknięcie powiadomienia w kanale aktywności przeniesie Cię bezpośrednio do podsumowania. Możesz skonfigurować ustawienia powiadomień, aby kontrolować, gdzie wyświetla się powiadomienie, a także dla których spotkań powiadomienia są włączone.

Ustaw preferencje powiadomień czatu za pośrednictwem RSVP spotkania

Teams pomaga teraz skuteczniej zarządzać powiadomieniami, integrując powiadomienia czatu ze statusem RSVP spotkania. Jeśli odrzucisz spotkanie, nie otrzymasz powiadomień ani nie zobaczysz czatu na swojej liście, podczas gdy zaakceptowanie spotkania zapewnia otrzymanie wszystkich odpowiednich powiadomień.
 

Dwukierunkowa synchronizacja kalendarza między Google Workspace i Teams

Firmy korzystające z Google Workspace do obsługi poczty e-mail i kalendarza mogą teraz włączyć dwukierunkową synchronizację z Teams za pośrednictwem aplikacji Teams Admin. Ta aktualizacja zapewnia, że ​​wydarzenia utworzone na obu platformach są bezproblemowo odzwierciedlane zarówno w celu poprawy efektywności planowania, jak i minimalizacji ryzyka pominiętych spotkań. Dzięki tej aktualizacji wszystkie wydarzenia w kalendarzu — przychodzące, wychodzące, istniejące i nowe — są w pełni zsynchronizowane. Ta funkcja jest obecnie dostępna dla klientów Teams Essentials. Wkrótce będzie dostępna dla wszystkich klientów Teams

 

Obsługa DVR w ratuszu

Funkcjonalność cyfrowego nagrywania wideo (DVR) w ratuszach umożliwia teraz uczestnikom wydarzeń interakcję z wystąpieniem transmitowanego na żywo ratusza w taki sam sposób, w jaki robiliby to z nagranym fragmentem treści, podczas oglądania za pośrednictwem komputera stacjonarnego lub sieci Web. Ułatwia to przyswajanie prezentowanej treści, dając widzom możliwość wstrzymywania i przesuwania się do przodu lub do tyłu w ratuszu, nawigowania do dowolnego wcześniej transmitowanego znacznika czasu i interakcji w inny sposób, który sprawia, że ​​oglądanie ratusza jest wygodniejsze. Ta funkcja jest dostępna dla wszystkich ratuszów, niezależnie od licencji przypisanej organizatorom.

 

Publikuj i odpowiadaj na pytania jako organizator

Organizatorzy spotkań miejskich i webinariów mają teraz możliwość publikowania i odpowiadania na pytania, używając tytułu „organizator” w trybie pytań i odpowiedzi, zamiast swoich indywidualnych nazw. Ta funkcja pozwala organizatorom instancji prezentować ujednolicony i oficjalny głos podczas odpowiadania na pytania uczestników.

Aplikacja kolejek: wtrącanie/szeptanie/monitorowanie/przejmowanie

Funkcja „aplikacji kolejek: wtrącanie/szeptanie/monitorowanie/przejmowanie” w aplikacji Teams Phone pomaga kierownikom zespołów i przełożonym skutecznie zarządzać agentami i udzielać im wskazówek. Funkcja ta umożliwia przełożonym:
  • Monitorowanie: słuchanie rozmów agentów z rozmówcami bez bycia słyszanym
  • Szeptanie: udzielanie pomocy agentom podczas rozmowy bez bycia słyszanym przez rozmówcę
  • Wtrącanie: dołączanie do trwającej rozmowy, aby pomóc zarówno agentowi, jak i rozmówcy
  • Przejmowanie: usuwanie agenta z rozmowy i przejmowanie rozmowy, jeśli to konieczne 
Te możliwości są szczególnie przydatne dla zespołów, które muszą zarządzać wieloma połączeniami przychodzącymi, aby obsługiwać klientów wewnętrznych lub zewnętrznych — takich jak środowiska centrów pomocy technicznej IT — i gdzie przełożeni muszą zapewnić nadzór, pomagając agentom postępować zgodnie z właściwymi procedurami podczas obsługi połączeń klientów. Funkcja ta jest częścią aplikacji Queues, która jest dostępna z licencją Teams Premium.
 

 

Bardziej płynna migracja z lokalnych numerów telefonów Direct Routing do numerów telefonów online

Teams obsługuje teraz bardziej płynną migrację lokalnych zsynchronizowanych numerów telefonów Direct Routing (DR) do opcji online — w tym Direct Routing, Operator Connect i Teams Calling Plans — bez konieczności usuwania numerów z kont użytkowników lub zasobów. To ulepszenie umożliwia administratorom wprowadzanie zmian w lokalnych numerach DR bezpośrednio za pośrednictwem centrum administracyjnego Teams lub programu PowerShell, zapewniając, że wszystkie dane dotyczące przypisania pozostaną nienaruszone. Partnerzy Operator Connect wykorzystujący Transfer API mogą usprawnić migracje, zachowując jednocześnie przypisania użytkowników.
 

Rozwiązywanie problemów z połączeniami Direct Routing za pośrednictwem SIP Ladder

Uruchamiamy narzędzie SIP Ladder Diagram w centrum administracyjnym Teams, aby umożliwić administratorom samodzielne rozwiązywanie problemów z połączeniami Direct Routing. Ta funkcja będzie dostępna na stronie Raporty użycia w centrum administracyjnym Teams. Umożliwi ona również administratorom przeglądanie żądań SIP, odpowiedzi i powiązanych danych SDP między serwerem proxy Microsoft Teams a kontrolerem SBC, przez który przekierowywano połączenie. Dane te będą dostępne dla wszystkich połączeń wykonanych ponad 30 minut temu i mniej niż 30 dni temu.
 
Urządzenia Teams
Znajdź certyfikowane urządzenia Teams do wszystkich typów przestrzeni i zastosowań na aka.ms/teamsdevices.

Transkrypcja na żywo i sterowanie w Teams Rooms w systemie Windows

Możesz sterować transkrypcją na żywo (rozpoczynanie, zatrzymywanie, wyświetlanie) podczas spotkania z urządzenia Teams Rooms w systemie Windows. Transkrypcja w czasie rzeczywistym obejmuje imię i nazwisko każdego mówcy, w tym tych w pokoju, którzy zarejestrowali swój profil głosowy w Teams, oraz znacznik czasu. Możesz również zmienić ustawienia, w tym język mówiony, język tłumaczenia oraz to, czy oryginalny i przetłumaczony transkrypt będą wyświetlane obok siebie. Ta funkcja jest dostępna w Teams Rooms Pro.
 
 

Tłumaczenie napisów na żywo w Teams Rooms w systemie Windows

Podczas gdy napisy na żywo są domyślnie wyświetlane w języku mówionym, na urządzeniu Teams Rooms w systemie Windows uczestnicy spotkań na całym świecie mogą wybrać preferowany język tłumaczenia w czasie rzeczywistym bez wpływu na to, co widzą inni uczestnicy spotkania, zapewniając tym samym bardziej inkluzywne doświadczenie dla wszystkich. Administratorzy mają kontrolę nad domyślnym włączaniem napisów systemowych i filtrowaniem wulgaryzmów w napisach i transkrypcjach za pomocą ustawień z portalu zarządzania Teams Rooms Pro. Ta funkcja jest dostępna w Teams Rooms Pro.

 

Aktualizacje widoku galerii w Teams Rooms w systemie Windows

Możesz doświadczyć spójnego doświadczenia spotkań na pulpicie Teams i w Teams Rooms dzięki zaktualizowanemu widokowi galerii w Teams Rooms w systemie Windows. Widok galerii automatycznie umieści wszystkich uczestników w spójnych rozmiarach kafelków, nada priorytet wideo na scenie spotkania, zaoferuje dodatkowe opcje układu i zwiększy liczbę uczestników wyświetlanych na pojedynczym i podwójnym wyświetlaczu. Administratorzy mają kontrolę nad ustawianiem domyślnych widoków, a użytkownicy w pokoju mogą dostosowywać widoki podczas spotkania.
 

Status zajętości na panelach Teams

Panele Teams mogą teraz wykorzystywać sygnały z urządzeń Teams Rooms lub czujników zajętości, które zostały sparowane z panelami, aby wskazywać, kiedy pokój jest używany (np. świecenie diodą LED). Dzięki tym sygnałom nie będziesz już zaskoczony, gdy okaże się, że dostępny pokój jest faktycznie zajęty. Wymaga licencji Teams Rooms Pro lub Shared Devices dla pokoju.

 

Administratorzy mogą wybrać automatyczne lub ręczne dostosowywanie czułości spotkania na podstawie poziomu czułości udostępnianych plików na spotkaniach w Teams [Premium]

Klienci Microsoft 365 E5 i Teams Premium mogą teraz korzystać z etykiet czułości z Microsoft Purview Information Protection, aby pomóc w ustawieniu odpowiednich ustawień ochrony danych na spotkaniach. Administratorzy mogą wybrać albo automatyczną zasadę dziedziczenia etykiet dla spotkań, albo powiadomienie o rekomendacji etykiet. Gdy uczestnik udostępnia plik na czacie spotkania lub za pośrednictwem Live Share, który ma wyższą czułość niż spotkanie:
  • Jeśli administrator włączył opcję automatycznej etykiety, czułość spotkania zostanie automatycznie zaktualizowana, aby dopasować się do czułości udostępnianego pliku.
  • Jeśli administrator włączył rekomendację etykiet, organizator otrzyma powiadomienie, które zaleca organizatorowi uaktualnienie czułości spotkania, aby dopasować ją do udostępnianego pliku.
Obie opcje pomagają utrzymać poziom czułości spotkania zgodny z udostępnianą treścią.
 
 

Ochrona przed phishingiem podszywającym się pod markę dla GCC, GCC-H i DoD

Ta funkcja została po raz pierwszy uruchomiona dla użytkowników komercyjnych w styczniu, a teraz jest dostępna dla odbiorców GCC, GCC-H i DoD. Jeśli początkowy kontakt w wiadomości czatu z użytkownikiem zewnętrznym zostanie zidentyfikowany jako potencjalny spam lub próba phishingu, użytkownik, którego dotyczy, zostanie powiadomiony. Administratorzy IT zostaną również powiadomieni, że użytkownik zewnętrzny atakuje ich przedsiębiorstwo, stosując ataki phishingowe oparte na podszywaniu się pod markę.
 

Rozmycie tła, tła wirtualne i przesłane przez użytkownika — nowe rozwiązanie VDI

Dzięki tej nowej funkcji użytkownicy nowego rozwiązania VDI dla Teams mogą rozmyć swoje tło, wybrać wirtualne tło Teams lub całkowicie zastąpić swoje tło dowolnym obrazem, przesyłając go za pomocą opcji „Efekty wideo i ustawienia”.
 

Ochrona przechwytywania ekranu AVD i zgodność z Microsoft Teams

Użytkownicy, którzy mają włączoną ochronę przechwytywania ekranu (SCP) w celu blokowania przechwytywania ekranu na kliencie pulpitu zdalnego (Blokowanie przechwytywania ekranu na kliencie), mogą nadal udostępniać swój ekran i aplikacje, korzystając z nowej optymalizacji opartej na SlimCore dla Microsoft Teams.

Obsługa wielu chmur dla nowych optymalizacji dla VDI

Użytkownicy nowych optymalizacji dla VDI mogą teraz uzyskiwać dostęp i wchodzić w interakcje z zasobami w różnych środowiskach chmurowych. Obejmuje to włączanie funkcji, takich jak uwierzytelnianie, zarządzanie i dostęp gościa w wielu chmurach, wraz z różnymi ulepszeniami w zakresie obsługi i funkcjonalności użytkownika. Użytkownicy VDI mogą dołączać do zoptymalizowanych spotkań z osobami w innych środowiskach chmurowych Microsoft 365 (np. użytkownik w GCC-H dołączający do spotkania w środowisku komercyjnym, GCC lub DOD) za pośrednictwem trzech opcji: uwierzytelniony dostęp za pośrednictwem połączenia ze spotkaniem w wielu chmurach, uwierzytelniony dostęp przy użyciu konta gościa lub anonimowy dostęp. Te scenariusze wymagają optymalizacji opartej na Slimcore.

Zarządzaj udostępnianiem lokalizacji w Teams

Microsoft aktualizuje swoje zasady dotyczące udostępniania danych o lokalizacji użytkowników w celu zwiększenia prywatności, poprawy bezpieczeństwa danych i zapewnienia zgodności z ewoluującymi standardami regulacyjnymi. Aby zwiększyć przejrzystość i kontrolę użytkownika, Teams wprowadza nowe środowisko zgody na lokalizację aplikacji, które daje użytkownikom wybór, kiedy i w jaki sposób Teams może używać ich danych o lokalizacji (w szczególności SSID i BSSID). Wszyscy nowi i obecni użytkownicy Teams w systemach Windows, Mac i Mobile zostaną poproszeni o określenie, czy chcą, aby wykrywanie lokalizacji było włączone tylko w przypadku połączeń alarmowych, czy też wyrażają zgodę na dostęp do lokalizacji używany do celów IT Admin Insights lub rozwiązywania problemów.

Monitoruj aktualizacje klienta Teams w centrum administracyjnym Teams

Administratorzy IT mogą teraz monitorować adopcję aktualizacji wersji klienta Teams i uzyskiwać dostęp do szczegółowych informacji o adopcji. Ta funkcja umożliwia administratorom proaktywne zrozumienie adopcji wersji, ocenę kondycji wersji i dostęp do szczegółowych informacji o urządzeniach i użytkownikach korzystających z najnowszych wersji klienta. Ponadto zapewnia ona widoczność aktualności wersji klienta. Administratorzy mogą teraz proaktywnie przeglądać spostrzeżenia i rozwiązywać problemy uniemożliwiające użytkownikom automatyczną aktualizację do najnowszej i najbezpieczniejszej wersji klienta Teams.

Panele stanu klienta Teams w centrum administracyjnym Teams

Administratorzy IT mogą przeglądać i monitorować stan klientów stacjonarnych Teams na platformach Windows i Mac. Ta funkcja oferuje kompleksowe, możliwe do wykorzystania przez administratorów informacje na temat wskaźników stanu klienta, w tym awarii klienta i niepowodzeń uruchamiania. Dzięki tym panelom administratorzy są wyposażeni w szczegółowe informacje o problemach, spostrzeżenia i narzędzia łagodzące, aby szybko i skutecznie rozwiązywać wszelkie potencjalne problemy ze stanem klienta.

Zdalne zarządzanie kontaktami dla urządzeń Teams Phone w centrum administracyjnym Teams

Administratorzy IT mogą teraz zdalnie zarządzać kontaktami, aby zapewnić użytkownikom dostęp do kluczowych kontaktów na ich urządzeniach Teams Phone. Administratorzy mogą przesyłać zestaw kontaktów z Centrum administracyjnego Teams (TAC) do urządzeń Teams z systemem Android jako kontakty szybkiego wybierania.

Obsługa przewodowych zestawów słuchawkowych Walkie Talkie na iOS

Przewodowe zestawy słuchawkowe są teraz obsługiwane w aplikacji Walkie Talkie na iOS, zapewniając większą elastyczność i wygodę pracownikom pierwszej linii. Użytkownicy mogą podłączyć ogólne przewodowe zestawy słuchawkowe za pomocą przycisku odtwarzania/pauzy, aby włączyć tryb przełączania na rozmowę, umożliwiając obsługę bez użycia rąk za pomocą jednego dotknięcia. Obsługiwane są również specjalistyczne zestawy słuchawkowe typu „naciśnij i mów” (PTT), umożliwiające tradycyjną funkcjonalność „naciśnij i mów”. Ta funkcja zapewnia pracownikom możliwość pozostawania w kontakcie bez konieczności wyciągania urządzeń.

Storyline w Teams

Storyline zapewnia scentralizowane miejsce do komunikacji korporacyjnej, aby wspierać lepszą komunikację i spójność w całej organizacji. Umożliwia liderom bezpośredni kontakt z pracownikami za pośrednictwem ukierunkowanych postów, takich jak udostępnianie zmian w polityce lub świętowanie kamieni milowych firmy.

Zaangażuj się w Teams Mobile

Aplikacja Engage jest teraz dostępna w aplikacji mobilnej Teams, zapewniając pełne doświadczenie społeczności bezpośrednio w Teams. Ta funkcja umożliwia organizacjom dostarczanie wiadomości, wzmacnianie połączeń kierowniczych, pielęgnowanie relacji, wszystko z jednej platformy.

Elastyczne członkostwo w celu wdrażania zespołów na dużą skalę

Ta nowa funkcja umożliwia administratorom IT szybkie tworzenie zespołów opartych na lokalizacji, a jednocześnie daje menedżerom pierwszej linii możliwość dokonywania ręcznych zmian, takich jak dodawanie lub usuwanie pracownika, w razie potrzeby. Ta dodatkowa możliwość zapewnia większą kontrolę nad zarządzaniem siłą roboczą pierwszej linii i jest teraz ogólnie dostępna.

 

Źródło: https://techcommunity.microsoft.com/blog/microsoftteamsblog/what%E2%80%99s-new-in-microsoft-teams--april-2025/4410002