Co nowego w Microsoft Teams 01 2025
Microsoft Teams - podsumowanie nowości | Styczeń 2025
Wiemy, że ten rok będzie dla Teams kolejnym wielkim rokiem — za nami dopiero styczeń, a już udostępniono wiele nowych przydatnych funkcji, które mogą zaoszczędzić twój czas i pomóc w wydajnej i skutecznej komunikacji. Zapraszamy na podsumowanie nowości ze stycznia 2025.
Szybkie wstawianie hiperłączy
Bezproblemowo zintegrowane hiperłącza zwiększają czytelność i dostępność wiadomości, zapewniając, że linki są naturalnie wplecione w tekst. Ta nowa funkcja usprawnia proces dodawania linków, czyniąc go szybszym i bardziej wydajnym. Aby skorzystać z tej możliwości, skopiuj link, który chcesz wstawić, wpisz wiadomość w polu tworzenia, zaznacz tekst, który chcesz połączyć hiperłączem, i wklej. Twój hiperłącze jest teraz gotowe.

Przekazywanie komponentów Loop
Możesz teraz przekazywać wiadomości czatu zawierające komponenty Loop, co umożliwia bezproblemowe udostępnianie i współpracę w czasie rzeczywistym w różnych czatach i kanałach. Aby przekazać wiadomość z komponentem Loop, przejdź do niej, kliknij wielokropek (trzy kropki) i wybierz „Przekaż dalej” z menu. Gdy komponenty Loop są udostępniane, ich uprawnienia są zachowywane, zapewniając, że odbiorcy mają odpowiednie prawa dostępu. Ta funkcja jest dostępna na komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych.

Przekaż dalej wiadomości kanału
Możesz teraz przekazywać dalej wiadomości między kanałami, co pozwala na udostępnianie ważnych informacji odpowiednim członkom zespołu za pomocą mniejszej liczby kliknięć. Aby przekazać dalej post z wiadomością kanału, odpowiedź na post kanału lub wiadomość czatu do innego kanału, czatu 1:1 lub grupowego, wybierz menu wielokropka wiadomości i wybierz Przekaż dalej. Możesz również dodać dodatkowy kontekst do wiadomości i @wzmiankować odbiorców, aby uzyskać większą przejrzystość i zgodność.
Uczestnicy spotkania mogą przemieszczać się między pokojami spotkań
Teraz organizatorzy spotkań mogą udostępnić listę pokojów spotkań wszystkim uczestnikom spotkania i pozwolić im wybrać pokój, do którego chcą dołączyć. Włączenie tego ustawienia w pokojach spotkań umożliwia uczestnikom swobodne przemieszczanie się z jednego pokoju do drugiego, co upraszcza koordynację pokojów spotkań dla organizatorów i uczestników.
Nowe środowisko kalendarza w Microsoft Teams: ogólnie dostępne już teraz
Kalendarz w Teams został przeprojektowany pod kątem niezawodności i znajomości — teraz możesz korzystać z tego samego środowiska kalendarza w Teams i Outlook, z integracją Copilot i Places, aby pomóc w inteligencjach w zarządzaniu czasem. Funkcje Copilot, takie jak tworzenie harmonogramu i zarządzanie rezerwacjami, oraz funkcje Places, takie jak zalecane dni w biurze, wyszukiwarka Places i karta Places, są dostępne w nowym środowisku kalendarza Teams. Oprócz funkcji Copilot i Places, nowy kalendarz Teams wprowadza nowe funkcje do Teams, takie jak udostępnianie kalendarza, widok miesięczny, widok wielodniowy, obsługa drukowania, filtrowanie, obsługa wielu stref czasowych i wiele innych. Przełącznik „Nowy kalendarz” znajdziesz w prawym górnym rogu aplikacji kalendarza w Teams. Aby uaktualnić do nowego kalendarza Teams, wystarczy jedno kliknięcie, a w klasycznym kalendarzu Teams możesz łatwo kontynuować i wznowić dokładnie tam, gdzie skończyłeś.
Organizatorzy spotkań mogą wyłączyć kopiowanie lub przekazywanie napisów na żywo, transkrypcji i podsumowania spotkań
Rozszerzono istniejącą kontrolkę „Wyłącz kopiowanie lub przekazywanie czatu spotkania” dla organizatorów spotkań o napisy na żywo, transkrypcję i podsumowanie spotkania. Dzięki tej zmianie organizatorzy spotkań z licencjami Teams Premium zobaczą kontrolkę o nazwie „Wyłącz kopiowanie i przekazywanie czatu spotkania, napisów na żywo i transkrypcji” w opcjach spotkania. Po włączeniu tej kontrolki uczestnicy spotkania nie będą mogli kopiować czatu spotkania, napisów na żywo, transkrypcji na żywo ani żadnych spostrzeżeń generowanych z inteligentnego podsumowania spotkania.
Obsługa Microsoft Purview dla ratuszy
Microsoft Purview obsługuje teraz eDiscovery dla ratuszy w Teams, zapewniając zgodność poprzez skuteczne zachowywanie i zarządzanie danymi wydarzeń. Skuteczne zarządzanie danymi pomaga w organizowaniu i kategoryzowaniu danych, ułatwiając wyszukiwanie i pobieranie określonych informacji. Zmniejsza to ryzyko utraty danych i zapewnia ochronę i obsługę poufnych informacji zgodnie ze standardami zgodności.
Obsługa dźwięku podczas udostępniania ekranu w wydarzeniach Mesh (Premium)
Obsługa dźwięku podczas udostępniania ekranu została dodana w Microsoft Mesh. Prezenterzy będą teraz mogli wybrać, czy chcą uwzględnić dźwięk systemowy podczas rozpoczynania udostępniania ekranu w wydarzeniu Mesh. Ta funkcja jest dostępna dla prezenterów w Mesh z licencją Teams Premium.
Obecność w miejscu pracy na poziomie budynku po połączeniu peryferyjnym
Dzięki lokalizacji pracy w Teams, obejmującej teraz budynki, możesz ujawnić swoją obecność, koordynować działania z innymi i korzystać z rezerwacji wspomaganych przez sztuczną inteligencję w przyszłości. Po włączeniu i wyrażeniu zgody, Twoja obecność w miejscu pracy może automatycznie aktualizować się do określonego budynku, gdy połączysz się z urządzeniem peryferyjnym przy biurku z możliwością rezerwacji lub w pokoju BYOD.
Rozpoznawanie i przypisywanie mówców w pokojach BYOD z Teams Premium lub Copilot
Teraz możesz skorzystać z rozpoznawania mówców i przypisywania transkryptów, uwalniając nowe możliwości AI w dowolnej przestrzeni spotkań, niezależnie od tego, czy wdrożono w niej system Teams Rooms. Ta funkcja identyfikuje i przypisuje osoby w transkryptach na żywo, wykorzystując unikalny profil głosowy dla każdego uczestnika, umożliwiając inteligentne podsumowania i maksymalną wartość z Microsoft 365 Copilot w spotkaniach Teams. Użytkownicy mogą łatwo i bezpiecznie rejestrować głosy za pośrednictwem ustawień Teams. Ta funkcja wymaga licencji Teams Premium lub Copilot dla użytkownika organizującego spotkanie.

Automatyczne kojarzenie urządzeń BYOD w pokojach w portalu Pro Management
Ręczne kojarzenie urządzeń peryferyjnych z pokojami może wydawać się niekończącym się zadaniem, jeśli Twoja organizacja ma kilka pokoi BYOD (Bring Your Own Device). Administratorzy IT mogą usprawnić proces i uzyskać lepszą widoczność zapasów dzięki tej funkcji, która wykorzystuje dane zaproszeń do sal konferencyjnych, aby inteligentnie kojarzyć urządzenia peryferyjne z tymi przestrzeniami. Po skojarzeniu użytkownicy mogą łatwiej łączyć się i korzystać ze współdzielonych urządzeń peryferyjnych w pokojach.

Rozpocznij lub zatrzymaj nagrywanie w Teams Rooms w systemie Windows
W Teams Rooms w systemie Windows możesz teraz rozpocząć lub zatrzymać nagrywanie bez konieczności dołączania na urządzeniu towarzyszącym. Przycisk rozpoczęcia/zatrzymania nagrywania jest dostępny na konsoli lub tablicach dotykowych w menu Więcej. Ta funkcja wymaga licencji Teams Rooms Pro.

Widok wielu kamer dla Teams Rooms w systemie Windows
Podczas uczestnictwa zdalnego masz teraz ulepszone opcje wyświetlania podczas spotkań w Teams Room w systemie Windows, który obsługuje teraz wyświetlanie do czterech kamer jednostrumieniowych. Dzięki widokom wielu kamer możesz śledzić wszystkie działania w pokoju i ręcznie przełączać się między różnymi widokami według potrzeb. Ta funkcja wymaga licencji Teams Rooms Pro.
Niestandardowa nazwa paneli Teams
Administratorzy mogą teraz używać portalu Pro Management do przypisywania niestandardowych nazw licencjonowanym panelom. Ta nazwa będzie wyświetlana na ekranie głównym panelu, zastępując globalną nazwę książki adresowej wyświetlaną w programie Outlook lub Teams. Ta funkcja wymaga licencji Teams Rooms Pro lub Teams Shared Devices.

Aplikacja Queues dostępna na urządzeniach telefonicznych Teams
Środowisko aplikacji Queues dla agentów jest teraz dostępne na urządzeniach telefonicznych Teams. To środowisko pomoże agentom zarządzać interakcjami z klientami bezpośrednio z ich urządzeń telefonicznych. Agenci będą mogli włączać się do kolejek lub z nich rezygnować, a także uzyskiwać dostęp do historii połączeń, która obejmuje takie szczegóły, jak imiona i nazwiska klientów, numery telefonów, czasy połączeń i działania podejmowane podczas połączenia. Dzięki temu agenci mają wszystkie potrzebne informacje na wyciągnięcie ręki, co ułatwia świadczenie spersonalizowanej i skutecznej obsługi klienta.

Kreator włączania planu połączeń Teams w centrum administracyjnym usługi Microsoft 365
Odblokuj szybszy sposób zarządzania planami połączeń Teams dzięki nowemu kreatorowi włączania planu połączeń w centrum administracyjnym usługi Microsoft 365. To narzędzie usprawnia proces włączania miejsc w planie połączeń Teams z numerami telefonów, oszczędzając cenny czas konfiguracji. Administratorzy automatycznie zobaczą to ulepszone środowisko po przypisaniu licencji planu połączeń Teams do dzierżawcy. Kreator zapewnia intuicyjny, krok po kroku przewodnik po konfigurowaniu adresów alarmowych, uzyskiwaniu numerów telefonów i przypisywaniu ich użytkownikom — wszystko w jednym płynnym przepływie pracy.
Współpraca przy delegowaniu połączeń na urządzeniach telefonicznych Teams
Użytkownicy urządzeń telefonicznych Teams mogą teraz udostępniać dostęp do swojej linii telefonicznej określonej grupie użytkowników bez ustrukturyzowanego systemu delegowania. Umożliwia to członkom grupy odbieranie i inicjowanie połączeń w imieniu innych, umożliwiając prostą i wspólną komunikację.
Urządzenia Teams
Znajdź certyfikowane urządzenia Teams do wszystkich typów przestrzeni i zastosowań na aka.ms/teamsdevices.
Owl Labs Owl Bar
Nowo certyfikowany dla Teams Owl Bar to inteligentne urządzenie 4K z kamerą przednią, mikrofonem i głośnikiem. Posiada obiektyw aparatu 30 MP, cztery mikrofony dookólne i zintegrowany głośnik. Owl Bar może działać samodzielnie lub w połączeniu z Meeting Owl, aby skupić się na mówcy i przełączać kamery, zapewniając uczestnikom zdalnym zawsze najlepszy widok. Owl Intelligence System™ firmy Owl Labs przechwytuje najlepszy widok mówców w pomieszczeniu, dzięki czemu hybrydowe dyskusje są efektywne i produktywne. Idealny do spotkań grupowych i małych sal konferencyjnych.

Blokuj złośliwych użytkowników w swojej organizacji
Dzięki tej funkcji w Teams możesz uniemożliwić użytkownikom w swojej organizacji współpracę z określonymi osobami spoza organizacji. Administratorzy mogą teraz skonfigurować listę użytkowników, którym zablokowano możliwość współpracy z ich organizacją. Jeśli użytkownik zostanie dodany do listy zablokowanych, osoby w Twojej organizacji nie będą mogły prowadzić czatów 1:1 i grupowych z tymi użytkownikami. Jeśli czaty już istniały przed dodaniem użytkownika do listy zablokowanych, zablokowany użytkownik zostanie usunięty z czatu.

Ochrona przed phishingiem podszywającym się pod markę
Ta funkcja pomaga administratorom IT zidentyfikować, czy zewnętrzny użytkownik atakuje użytkowników przedsiębiorstwa, podszywając się pod markę, która jest częstym celem ataków phishingowych. Monitoruje ona początkowe kontakty w czacie z poszczególnymi użytkownikami i powiadamia użytkownika, że wiadomość może być spamem lub próbą phishingu.

Zadania obsługiwane przez aplikację
Zadania obsługiwane przez aplikację, obecnie w wersji publicznej, oferują Twojej organizacji większą kontrolę nad tym, co użytkownicy widzą, gdy otwierają swoje zadania w Teams. Zamiast wyświetlać tylko standardowy zestaw pól zadań, użytkownicy mają teraz doświadczenie dostosowane do bieżącego zadania. Gdy użytkownik wybierze zadanie obsługiwane przez aplikację, aplikacja docelowa otworzy się bezpośrednio z informacjami o tym konkretnym zadaniu. Umożliwia to pracownikom przeglądanie wszystkich zadań w jednym miejscu, nawet gdy zadania są przechowywane w wielu systemach innych firm, i oferuje wskazówki dotyczące konkretnych zadań po ich ukończeniu bezpośrednio w Teams.
Źródło: https://techcommunity.microsoft.com/blog/microsoftteamsblog/what%E2%80%99s-new-in-microsoft-teams--january-2025/4372464